2011年5月28日土曜日

R.I.P.
















5月27日、偉大なる詩人にして予言者Gil Scott-Heronが死去(享年62歳)
勿論会って話した事など無いけど、自分にとっては道無き道を突き進む人生の先生の様な存在で、彼の演奏や詩からどれだけ影響を受け多くの事を学んだか、そして生きる力を貰ったかは計り知れません
どうか安らかにお眠り下さい


彼の事を知らない人の為にも彼が残した数々の名曲の中で特に大好きな一曲を対訳と共に紹介します
自分にとっては本当に特別な一曲
この曲に何度救われた事か 

 


Gil Scott-Heron & Brian Jackson "It's Your World"

(Lyrics)

The ground beneath my feet
I know was made for me
There I belong
(Cause my)spirit’s made to be free
And soon now everyone will see
Life is made for us to be what we will be

足元の地面は

僕のために作られたんだ
どこか決まった場所に
属しているわけじゃない
(だって僕の)魂は自由なんだ
今にみんなもわかるだろう
人生は僕らの未来のためにあるってことが

It’s your world(and yours and yours and yours)

(and)What you see ,it was not meant for me
It’s your world ,but you don’t have to be lonely
Cause in your world ,you are truly feel
The thought that fill my mind
Are a very special kind
Because they’re home to me
And me alone
And then I realize
We all have a home inside
That’s meant to be whatever we want it to be

世界は君のもの

君の目に映る世界は、僕のものじゃない
世界は君のもの、でも孤独になる必要はない
だって君の世界では、君は本当に自由だから
僕の心を占める思いは
本当に特別なものなんだ
だってそれが僕の帰る家だから
そして僕はひとり
それから僕は理解する
みんなが自分の中に家を持っている
望み通りの家を

Music of life it fills my soul

Music of love makes me feel whole
As human history unfolds
Before my eyes
(Says out)spring made to be free
And soon now everyone’s will be-
It’s our right for us to be what we wanna be

人生の音楽が、僕の魂を満たす

愛の音楽が、僕の欠けた部分をなくしてくれる
人類の歴史が
僕の目の前に展開するとき
(僕らの)魂は自由なんだ
そして今にみんなの魂が自由になる
僕らには希望通りになれる権利がある


0 件のコメント:

コメントを投稿